Sahabat yang cukup baik dan sukar ku cari gantinya. Perkenalan kami bermula hanya
kerana kesilapannya yang sebenarnya menjadi detik bermulanya perkenalan kami.
Hanya kerana 'wrong number' aku dan dia berkenalan.
Sahabatku, sudah 3 tahun kita mengenali satu sama lain.
Kita hanya berkesempatan bertemu ketika aku melanjutkan pelajaran d bumi semenanjung
Malaysia. Itulah pertemuan pertama kita. Aku xpernah luahan perasaanmu kepadaku.
Tapi aku menyambutnya dengan persahabatan. Kau pun faham, terima kasih untuk itu.
Aku masih ingat lagi, satu hari aku mengalami kesusahan. Aku terpaksa pulang sendirian dari KL ke Shah Alam. Berseorangan menaiki KTM, aku bingung memikirkan keadaan gelap Stesen Padang Jawa yang menjadi destinasi ku pada malam itu. Di saat itu, aku meghubungi mu, berharap kau dapat menjemput aku dan menghantarku pulang ke rumah sewa.
Kau bersetuju tanpa mengambil masa untuk berfikir. Kerana mu aku selamat sampai ke rumah.
Malam itu adalah malam terakhir aku berada d s.alam sebelum berlepas pulang ke sabah keesokan harinya, kerana cuti semester telah bermula. X ku sangka malam itu juga merupakan detik terakhir aku bertemu denganmu. Terima kasih kerana menolong aku.
Aku ingat lagi kau menyapa aku ketika kau lihat aku online d YM.. Kau ucapkan 'enjoy your holiday'. Aku menjawabnya hanya dengan sepatah kata 'ok'. Xku sangka itulah kali terakhir aku berhubung denganmu.. Beberapa hari selepas itu, aku menghantar sms mengucapkan selamat menyambut awal Muharram..
Balasan sms yang ku terima menyentap jantungku. Kau telah pergi akibat kemalangan, dan satu2 nya yang terkorban adalah kau. Semantara yang lain terselamat, Allah lebih menyayangimu sahabatku.. Jika kau masih ada, kita pasti bertemu lagi d majlis persandingan kakak mu yang diadakan d sabah. Tapi apakan daya, Allah lebih dahulu memanggilmu..
Aku redha..
Aku xsempat memohon maaf darimu.
Xsempat berterima kasih padamu.
Masih banyak lagi yang ingin ku katakan padamu..
Aku doakan kau mendapat tempat yang baik di sana sahabatku.
Percayalah, kau sahabatku selamanya..
Kemalangan maut yang membawa kau pergi..
Tribute to: Ahmad Muzaffar Abdul Rahman.
(You are one of my best buddy).
*I always remember how you always let me win when we argue about football team that we support.
U know I love Chelsea so much while U are the supporter of Man U. But U never condemn my favourite
team, ever. I get to know that a few days before the accident, u bought a jersey, it was Chelsea.
I know u wanted to show it to me once the semester started. But u don't have a chance to do so.
But don't worry, I know u wanted to do so..
*When I read this notes that u write for me, I shed a tears. Thank you, my friend.
To: Yan
You are beautiful to me in more ways than you can see,
You are always on my mind,
it is obvious that you are the world to me.
From your amazing smile, to the sparkle in your eye,
I don't know how else to say it,
you make me want to be a better guy.
You can think that I am crazy,
and you can think that I am a fool,
But everytime that I am with you, I fall deeper and deeper in love with you.
Since the day I set eyes on you, your all that I have been thinking of,
Just take my hand, and I will give you everlasting love.
I do not know how to explain it, I feel I'm losing my mind,
But a girl as wonderful as you, is very hard to find.
You mean a lot to me, and you are special in your own way,
You make me feel good inside, and you light up my day.
In all past relationships all they did was give you pain and harm, but I promise you this,
as long as your with me,I will never do you wrong.
There is nothing more than I would rather do,
than taking the time, and spending it with you.
You make me laugh, and you make me smile, on you God went the extra mile.
There is something special about you that sets you apart,
and when I laid eyes on you, you captured my heart.
I have prayed to God to bring me someone like you,
And once you came into my life, I knew that my wish had come true.
I am in love with you, and you are always on my mind,
I want to say I love you, and I want you forever by my side
By: A.M
*U gave a big impact in my life. U make me appreciate people around me. U make me realize
that I have to take all chances that is given. There are times that I wish u are still there and
I still can share things and laugh like we used to.
Prayers for you my friend.
I am sorry that I always ignore you, yet u always there for me.
I am sorry for not being a good friend for you.
I am sorry for unable to comfort you when you break-up with your girl.
I am sorry for not being there during your last time.
I am sorry for every wrongs that I made..
:'(
*Knowing you was never a mistake.
It was a gift.
I promise that I will smile like u used to ask me to.
I will... :)

No comments:
Post a Comment